Mi az extenzív magas vérnyomás


Magas vérnyomás, alacsony pulzus - betegséget jelez?

Az intenzív mozgás viszont megemeli a vérnyomást. Kezdhetnek-e edzésbe azok, akiknek vérnyomásproblémáik vannak?

Általánosságban elmondható, hogy a vérnyomás szisztolés értéke vagyis az első szám és Hgmm között, míg diasztolés értéke 60 és 90 Hgmm között tekinthető normálisnak. A vérnyomás ingadozást azonban nem lehet ilyen pontos értékekkel definiálni, de leegyszerűsítve úgy lehet fogalmazni, hogy az ingadozást akkor tekintjük kórosnak, ha egy normál vérnyomású személynél rohamokban jelentkezik hipertónia.

Az aktivitás, a jelentős fizikai terhelés, az intenzív mozgás esetén ez az érték és a pulzusszám átmenetileg jelentősen megemelkedik. Hosszabb távon viszont éppen ellenkezőleg, rendszeres mozgással a vérnyomás karbantartható, sőt, a szív- és érrendszeri betegségek kialakulása jó eséllyel megelőzhető, és ezek egyéb kockázati tényezői például az elhízás, a magas vérzsírszint csökkenthetők.

A mozgás ugyanis segíti a keringést, az anyagcserét, a sejtek oxigénellátását, erősíti a szervezet védelmi rendszerét.

Budapest, I. Erősítő edzéssel is csökkenthető a magas vérnyomás? Létrehozva: Sztancsik Ilonaa Budai Kardioközpont kardiológusa, aneszteziológus, intenzív terapeuta az összefüggéseket ismertette.

Ehhez azonban megfelelően kell megválasztani azt a mozgásformát, amit következetesen, hosszabb távon és örömmel milyen ételeket nem szabad alkalmazni magas vérnyomás esetén képesek űzni. A magas vagy változékony, időnként kiugró vérnyomással küzdőknek ajánlatos kerülniük az intenzív terhelést, mert annak hatása kiugróan magasra növelheti a vérnyomást és a pulzusszámot.

Így például az izomnövelő és a testépítő edzések nem ajánlhatók.

mi az extenzív magas vérnyomás

Azoknak is ajánlatos szakemberrel konzultálniuk az edzés megkezdése előtt, akiknek tartósan, jellemzően a normális érték alatti a vérnyomásuk, mivel ez a tünet súlyos szívproblémák jele is lehet. A vérnyomásproblémák mozgásterápiával való rendezése előtt tehát első lépésként egy állapotfelmérő belgyógyászati vagy kardiológiai vizsgálaton kell részt venniük.

mi az extenzív magas vérnyomás

Magas vérnyomással kerülendő mozgásformák Magas vérnyomással, legalábbis eleinte, amíg a mozgás jótékony hatása nem érvényesül, kerülendők azok az edzéstípusok, amelyekben nagyobb súlyok emelésével, ugrásokkal, hirtelen helyváltoztatással fizikai megterhelés éri a sportolót, vagy amelynek intenzitása megemeli a pulzusszámot, amellyel az oxigénhiányos, anaerob szakaszba is eljuthat.

Vannak, akik a sportteljesítményt annyira komolyan veszik, hogy a versenyszellem, vagy például a labdajátékokban az esetleges kudarc pszichés stresszt is kiválthat náluk. Magas vérnyomás mellett a pulzusszámot a mozgás alatt is kontrollálni kell, karra kapcsolt műszerrel. A kardiológusok ajánlása szerint a pulzusszám lehetőleg ne emelkedjen az életkorhoz igazított érték fölé.

mi az extenzív magas vérnyomás

Ezt úgy kapjuk meg, hogy ból kivonjuk az illető életkorát. Ha netán rosszullét, magas vérnyomásra utaló tünetek jelentkeznek például fejfájás, szédülés, bőrpír, hányinger, kézremegésakkor pihenőidőt kell beiktatni. Ajánlható aktivitások Jó, ha olyan edzésformákat választ, amelyek egyenletes terheléssel járnak, illetve amelyek az adott egészségi állapotnak megfelelően alacsonyabb és magasabb intenzitással is végezhetők. Ilyenek például a séta, a gyaloglás, kocogás, futás, a nordic walking, az edzőtermi, szobai és a terepkerékpározás, a testre szabottan összeállított frissítő tornagyakorlatok, az úszás és természetesen a túlsúlyosok, szívbetegek vagy gerincproblémákkal küzdők gyógytornája is.

Magas vérnyomás kezelése jógával, avagy jóga gyakorlatsor a magas vérnyomás természetes gyógyítására

Jót tehetnek a statikus, egy-egy izomcsoportra koncentrálódó izometriás gyakorlatok is. Ha a lazább, alacsonyabb intenzitású mozgással a beteg megfelelő állóképességet szerzett, akkor lehet váltani erőteljesebb megterheléssel járó edzéstípusra, saját testsúllyal vagy súlyzókkal végzett terhelésre.

Szakszerű irányítással, személyi edző, tréner felügyelete mellett érdemes elsajátítani a HIIT High Intensity Interval Training módszert, amellyel a mozgás mi az extenzív magas vérnyomás hatásai gyorsabban érhetők el. Ennek lényege, hogy magas intenzitású, sprint jellegű szakaszos edzés időtartamai váltakoznak pihenőidőkkel.

  1. A megelőzés szempontjából fontos, hogy ezekre a tényezőkre odafigyelj.
  2. Alacsonyabb vérnyomás népi gyógymódokkal
  3. Sportolna magas vérnyomással? Erre figyeljen! - Gerinces:blog, a hátoldal
  4. Magas vérnyomás (Hipertónia) cikkek - 2. oldal
  5. Sportolás magas vérnyomással - Budai Egészségközpont
  6. Erősítő edzéssel is csökkenthető a magas vérnyomás?

Bármelyik mozgásformát is választjuk, be kell tartani a fokozatosság elvét, az edzés gyakoriságában, intenzitásában, időtartamában egyaránt.